آشنایی با الگوریتم اینستگرام به زبان ساده

آشنایی با الگوریتم اینستگرام به زبان ساده (بروزرسانی در سال 2022)

بسم الله الرحمن الرحیم

آشنایی با الگوریتم اینستگرام به زبان ساده موضوع این مقاله است. بروزرسانی 2022 اینستگرام در این مقاله لحاظ شده و بروزرسانی های بعدی هم بهش اضافه میشه. پس چند وقت یکبار بهش سر بزنید.

پیرغلامای اینستا یادشونه که اون قدیما صفحه هوم اینستا فقط و فقط پست کسایی که فالو کرده بودید رو به ترتیب زمان انتشار لیست می کرد. اما الان صفحه هوم اینستا خر تو خر شده و حتی پست کسایی که فالو نکردی رو هم به بهانه های مختلف برات نمایش میده. این ینی اهمیت آشنایی با الگوریتم اینستا خیلی بیشتر از قبل شده. چرا؟ چون قبلا رعایت الگوریتم های اینستا فقط باعث نمایش پست تاتون توی اکسپلور می شد اما الان صفحه هوم هم پست پیج هایی که الگوریتم هاشو رعایت می کنن بالاتر از بقیه و به افراد بیشتری نمایش میده. اما بریم سر اصل مطلب و یکی یکی مهم ترین پارامتر های الگوریتم جدید اینستا رو باهم بررسی کنیم.

آشنایی با الگوریتم اینستگرام

رفیق شو، رفیق با معرفت!

بعضیا مثل رفیقای بی معرفت با اینستا برخورد می کنن. ینی فقط وقتایی که بهش احتیاج دارن میرن سراغش. اگر فقط زمانی که میخوایی پست منتشر کنی اینستا رو باز کنی و بعد زودی ببندیش. بهش بر میخوره. اگر واقعا حوصله و وقت لازم برای اینستا بازی نداری. بهترین روش اینه که حداقل نیم ساعت قبل از اینکه بخوایی پست جدید بزاری. بری و با پست ها و پیج های هم موضوعت تعامل داشته باشی. شاید بعضیا فکر کنن اینکار فقط باعث میشه اینستا بفهمه چی دوست داری و اون موضوعاتو بیشتر برات نمایش بده. اما اینطور نیست. اینکار یه فایده دیگه هم داره. اون هم اینکه اینستا پست شما رو به صاحب و فالور های پیج های هم موضوع پیجت هم بیشتر نمایش میده. عجیبه ولی واقعیه!

الگوریتم اینستگرام به زبان ساده

شروع طوفانی داشته باش!

یکی از تاکتیک های پیروزی در فوتبال حمله بی امان در همان دقایق اول شروع بازیه. این تاکتیک به شدت توی اینستا جوابه. هرچی تعداد تعامل کاربر توی دقایق اول انتشار پست بیشتر باشه. احتمال گل خوردن اینستا بیشتر میشه. پس سعی کنید با ارسال لینک پست برای دوستاتون همون دقایق اول تعامل با پست رو افزایش بدید. بعضیا حتی برای اینکار گروه می زنن. خیلی هم عالی!

 

بد موقع مزاحم نشو!

درسته که دیگه پستا به ترتیب زمان توی صفحه هوم نمایش داده نمیشن. اما جدید بودن همچنان یکی از پارامتر های مهم برای اینستاست. پس سعی کن پستاتو توی زمان هایی منتشر کنی که آدمای بیشتری پای گوشی شون هستن. اینجوری احتمال اینکه پستت برای افراد بیشتری تازه باشه بیشتره و احتمال تعامل با پستت بالا میره. ساعت 12 تا 14 و 21 تا 23 بهترین زمان های انتشار پسته. اما خوبه گاهی خارج از این زمان ها هم مطلب منتشر کنید که اینستا شما رو با بات اشتباه نگیره!

آشنایی با الگوریتم اینستگرام

روی دستپختت کار کن!

هرچی محتوای تولیدی توسط پیج شما مشتی تر باشه. کاربر بیشتر روی پست هات توقف میکنه. اسلایدی بودن و ویدئویی بودن محتوای پست هم توقف بیشتر کاربر رو به همراه داره. اینستا روی این ماجرا حساسه. اگه ببینه کاربرا راحت از پست هات دل نمی کنن. پست هاتو بیشتر از قبل به بقیه نمایش میده.

 

محتوای ویروسی تولید کن!

به طور کلی تعامل با پستا برای اینستا خیلی مهمه. یکی از تعاملای کاربرا با پست شما سیو و ارسال به دوستانه. اگه موضوع پست تون ویروسی باشه یعنی به جون مخاطب تون کرم بندازه که بزار اینو به فلانی هم نشون بدم. شما برنده شدید. چرا؟ چون کاربر برای اینکه پست شما رو به دوستاش نشون بده یا براشون دایرکت میکنه. یا سیو میکنه که بعدا حضوری نشون شون بده. این یعنی تعامل بیشتر و بیشتر. تامام!

 

گدایی کن، خجالت نکش!

بعضیا عزت نفس شون بالاس و هیچ وقت از کاربر به صورت واضح نمیخوان پستاشونو لایک کنن. لازم نیست همیشه دنبال راه های غیر مستقیم برای بالا بردن تعامل باشید. خیلی از پیج های گولاخ اینستا با همین مسخره بازیا به اون بالا بالا ها رسیدن. تا اینجا اومدی اما لایک نکردی بی معرفت؟ با همین جمله ساده وسط اسلاید های پست یا وسط ویدئو تعامل پست تون حداقل دوبرابر میشه.

الگوریتم اینستگرام به زبان ساده

سوال الکی بپرس!

گاهی مطرح کردن یه پرسش اول یا آخر پست باعث میشه ملت بریزن اون پایین و کامنت بارونت کنن. هرچی تعداد کامنت ها بره بالا اینستا بیشتر حال میکنه. یه ترفند خفن هم اینه که یه پیج دیگه ایجاد کنی که تصویر پروفایلش عین پیج خودت باشه و با اون پیج دوم جواب کامنت هاتو بدی. اینجوری اینستا اسکل میشه و فکر میکنه پایین پیجت بین دو تا کاربر جدید بحث شده. راستی یادت نره پیج دومت روی یه گوشی دیگه لاگین باشه. چون اینستا اونقدرا هم خر نیست!

 

یه روزی بکارت میاد!

پست هایی تولید کن که فالور ها مجبور بشن ذخیره اش کنن. محتوا هایی که لیست یا چک لیست دارن از این دسته هستن. برای مثال اگر موضوع پیجت طب سنتیه میتونی لیست میوه های دارای طبع سرد رو داخل یک پست منتشر کنی و اونقدر تعداد میوه های معرفی شده رو بالا ببری که مخاطب پیش خودش بگه اگه ذخیره نکنم بعدا پشیمون میشم. پس اگر ارزش محتوات از نظر کمی یا کیفی اینقدر بالا بره که مخاطب دلش بخواد بعدا هم به پستت سر بزنه. بازی رو بردی. پستت ذخیره میشه و تعاملت بالا میره.

 

تموم شد؟

شاید بپرسید اینکارا رو انجام بدم پیجم منفجر میشه؟ نه! اما به انفجارش کمک میکنه! اینکه بلد باشید چجوری تولید محتوا کنید. و مدام خودتون رو با بروزرسانی های جدید اینستگرام سازگار کنید هم خیلی مهمه. یاعلی!

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + دو =