راهنمای جامع ابزار تولید محتوا

راهنمای جامع ابزار تولید محتوا

بسم الله الرحمن الرحیم

این مقاله یه راهنمای جامع ابزار تولید محتوا در موبایل و کامپیوتره. حتما چند وقت یکبار بهش سر بزنید، چون مدام بروز میشه. خب یکی یکی قالب های تولید محتوا رو نام می بریم و شروع می کنیم به معرفی بهترین ابزار تولید محتوا توی اون قالب. تا یادم نرفته بگم روی اسم هرکدوم از نرم افزار ها کلیک کنید به صفحه مربوط به اون منتقل می شید.

 

ابزار ویرایش تصاویر

بهترین ابزار های ویرایش تصاویر برای ویندوز و مک عبارت اند از:

Photoshop

نیاز به معرفی نداره و آخرین نسخه اش رو میتونید از سایت سافت 98 دانلود کنید. نصب و استفاده کنید.

Photopea

فوتوپیا یه ابزار آنلاینه که اکثر قابلیت های کلیدی فتوشاپ رو به صورت آنلاین در اختیار تون میزاره. این ابزار واسه وقتایی خوبه که دستگاه تون به دلیل قدیمی بودن یا غیر ویندوزی بودن امکان پشتیبانی فتوشاپ رو نداره.

Canva

این ابزار هم یه جایگزین خوب برای فتوشاپه و برای خودش شخصیتی داره. آنلاینه و پوئن های مثبتش نسبت به فتوشاپ اینه که یک عالمه طرح از قبل آماده داره و میتونید به طرحاتون انیمیشن اضافه کنید و خروجی ویدئویی بگیرید. رایگانه اما برای استفاده از امکانات بیشترش باید اکانت ویژه تهیه کنید.

Pixlr

پیکسلر اول با نرم افزار ویرایش عکس آندرویدی اش مشهور شد و پس از مدتی یه نسخه رایگان آنلاین ارائه داد. تعداد مود های رنگی و افکت های از پیش آمادش واقعا خیره کننده است. عالیه حتما امتحانش کنید.

Colorcinch

این ابزار هم مثل ابزار های قبلی آنلاین و رایگانه. با این تفاوت که امکانات کمتری داره. اما سبکه و سرعت بیشتری داره. با این اوصاف شاید برای سیستم های قدیمی مناسب تر باشه.

Affinity Photo

یکی از جدی ترین رقبای غیر رایگان فتوشاپ. این نرم افزار آفلاینه و مثل فتوشاپ دانلود و نصب میشه. جالبه بدونید این نرم افزار فرمت psd رو هم ساپورت میکنه و طراحاش ادعا می کنن با وجود قیمت کمتر نسبت به فتوشاپ از عهده تمام کارهایی که فتوشاپ انجام میده بر میاد.

 

اما بریم سراغ بهترین ابزار های ویرایش عکس در موبایل:

Snapseed

این برنامه یکی از بهترین و قدیمی ترین ابزار های ویرایش تصویر در آی او اس بود. اما بعد از مدتی توسط گوگل خریدای شد و طبیعتا نسخه آندرویدی اش هم منتشر شد. این ابزار مدتیه با ارائه بروزرسانی های مفصل قوی تر و قوی تر میشه. حتما امتحانش کنید.

Pixlr

یکی از قدرتمند ترین ابزار های ویرایش تصویر در آندروید. رابط کاربری عالی و سبک. این برنامه تقریبا تمام امکانات لازم برای ویرایش تصویر رو در اختیار تون میزاره. مود های رنگی و افکت های از پیش تنظیم شده فراوانی هم داره.

Adobe Photoshap Express

همونطور که از اسمش پیداس توسط شرکت ادوبی معرفی شده. راستش خیلی موفق نبوده و نتونسته خودش رو با رابط کاربری موبایل سازگار کنه. اما بازهم یکی از بهترین هاست. چون از استاندارد های شرکت ادوبی پیروی میکنه.

Picsart

یکی دیگر از ابزار های قدرتمند ویرایش تصاویر در موبایل. مزیت این اپ نسبت به سایرین ارائه قابلیت ویرایش ویدئو در کنار ویرایش تصاویره. اما شاید همین نسخه ضعفش باشه. چون روی ویرایش تصاویر تمرکز نکرده.

LightX

آندرویدی ها مدت ها منتظر بودن این اپ از انحصار آی او اس در بیاد که خدا رو شکر همینطور شد. این برنامه همه امکانات پایه ویرایش تصویر رو داره. جداسازی حرفه ای پس زمینه از سوژه، ترکیب تصاویر از تخصص های این برنامه است.

 

ابزار ویرایش ویدئو

بهترین ابزار های ویرایش ویدئو برای ویندوز و مک عبارت اند از:

Adobe premiere

نیازی به معرفی نداره. خواهر و مادر نرم افزار های ویرایش ویدئو. ادوب پریمیر یکی از مشهور ترین، رایج ترین نرم افزار های ویرایش ویدئو جهانه. طبیعتا بیشترین و کاربردی ترین پلاگین ها هم براش توسعه داده شده.

Adobe rush

نسخه سبک تر و البته رایگان ادوب پریمیر. راش یعنی هجوم فوری. برای کارهای فوری فوتی مناسبه. چرا؟ چون خیلی سبک تر و چابک تر از نسخه اصلی پریمیر کار میکنه. اما متاسفانه فعلا باگ زیاد داره.

Edius

ادیوس سر سخت ترین رقیب آدوب پریمیر. هنوز خیلی از سینماگران و حتی برخی بخش های صدا و سیما از این نرم افزار استفاده میکنن. این نرم افزار به دو دلیل همچنان طرفداران متعصبی داره. 1.سرعت بیشتر و سادگی ابزار های تدوین نسبت به آدوب پریمیر 2. سخت افزار اختصاصی برای خروجی گرفتن سریعتر. این دومی خیلی خوف و خفنه. یه قطعه اضافه میکنی به سیستم ات که توسط خود شرکت ادیوس ارائه شده و باعث میشه سرعت رندر با این نرم افزار چند برابر بشه.

Filmora

یک قهرمان تازه نفس. یک نرم افزار فوق العاده سبک و مدرن. رابط کاربری عالی. مود های رنگی و افکت های از پیش آماده و ترنزیشن های فوق العاده و بی نظیر. یک گزینه عالی برای سیستم هایی که ضعیف هستن و نمی تونن آخرین نسخه پریمیر رو ساپورت کنن. خودم بعد از پریمیر با این خیلی حال میکنم. نسخه آندروید هم داره. حتما امتحان کنید.

Power Director

یکی دیگر از گولاخ های عرصه ویرایش فیلم. یک برنامه سنگین اما با امکانات کامل که چیزی کم از پریمیر ندارد. این برنامه هم مثل ادیوس یک برگه برنده داره. سرعت رندر فوق العاده عالی.

 

بهترین ابزار های ویرایش ویدئو برای آندروید و آی او اس عبارت اند از:

KineMaster

از سلاطین عرصه ویرایش ویدئو در موبایل. رابط کاربری قدرتمند همراه با قابلیت مولتی ترک این اپ رو به یکی از برترین ویرایشگر های ویدئوی موبایل تبدیل کرده. با ترکیب چندین ویدو و صدا توی این نرم افزار میتونید اتفاقات شگفت انگیزی رو رقم بزنید. حتما امتحانش کنید.

ActionDirector

این اپ که توسط شرکت معتبر CyberLink توسعه داده شده. تقریبا تمام امکانات لازم برای ویرایش و تدوین ویدئو رو در اختیارتون میزاره. به ادعای سازندگان این نرم افزار شما بعد از استفاده ازش دیگه سراغ سایر نرم افزار های ویرایش ویدئو نخواهید رفت. این اپ فعلا فقط برای آندروید در دسترسه.

FilmoraGo

این اپ بسیاری از امکانات لازم جهت تولید ویدئو رو در اختیارتون میزاره و نقطه قوتش اینه که پیش تنظیم و  استاندارد های تمامی شبکه های اجماعی رو در اختیارتون میزاره. برای مثال کافیه گزینه اینستگرام رو انتخاب کنید. ابعاد و بهترین کیفیت خروجی برای اینستا رو بهتون پیشنهاد میده.

VivaVideo

بیش از 200 میلیون نصب فعال. نرم افزاری که ابتدا برای ویرایش کلیپ های کوتاه شبکه های اجتماعی ارائه شد. اما اینقدر رابط کاربری کاربر پسندی داشت که رفته رفته برای تدوین ویدئو های طولانی و تخصصی هم بکار گرفته شد.

 

ابزار ویرایش صدا

بهترین ابزار های ویرایش صدا برای ویندوز و مک عبارت اند از:

Adobe Audition

نیاز به معرفی نداره. این نرم افزار اینقدر بی رقیبه که اصلا نیازی نیست مورد دیگری به این لیست اضافه کنیم. بیش از ده روش مختلف برای نویزگیری صدا و قابلیت صدا گذاری حرفه ای روی فیلم حتی بهتر از پریمیر از ویژگی های شاخص این نرم افزاره.

Audacity

اگر به هر دلیلی سیستم تون قادر به اجرای ادوب ادیشن نیست. میتونید از این نرم افزار رایگان که اکثر امکانات پایه ویرایش ویدئو رو داره استفاده کنید.

TwistedWave

این هم یک ابزار آنلاین ویرایش صداست. ممکنه یک روز پای یه سیستم خیلی ضعیف نشسته باشید. یا سیستمی که ویندوزی نیست. یا اینقدر عجله داشته باشید که وقت برای نصب نرم افزار نداشته باشید. این بکارتون میاد.

 

بهترین ابزار های ویرایش صدا برای آندروید و آی او اس عبارت اند از:

KineMaster

تخصص اصلی این نرم افزار ویرایش فیلمه اما با رابط کاربری قدرتمندی که داره میتونه بهترین گزینه برای ویرایش فایل های صوتی هم باشه. چرا؟ چون قابلیت مولتی ترک و ترکیب چند فایل صوتی رو هم ارائه میده. حتما امتحان کنید.

WaveEditor

این نرم افزار در رتبه بعدی قرار میگیره. ضبط حرفه ای صدا و پشتیبانی از اکثر فرمت های صوتی ویژگی های برتر این اپلیکیشنه.

 

در حال بروزرسانی…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − شش =