استودیو ملک

نکات کلیدی الگوریتم گوگل به زبان ساده (بروزرسانی 2022)

بسم الله الرحمن الرحیم

توی این مقاله میریم که با نکات کلیدی الگوریتم گوگل به زبان ساده آشنا بشیم. این مقاله مدام بروز میشه و میتونید چند وقت یکبار بهش سر بزنید.

خزنده های گوگل هرروز تمام اینترنت رو برای نمایش بهتر سایت ها در موتور جستجوی گوگل شخم می زنن. تک تک صفحات تک تک لینک ها و کلی ریزه کاری دیگه رو زیر نظر می گیرن. توی این مقاله سعی شده تمام این الگوریتم ها رو براتون معرفی کنیم.

نکات کلیدی الگوریتم گوگل

الگوریتم پاندا

آدمای تنبل یه بیت معروف دارن که میگه آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است: کنترل سی کنترل وی. آقا دست از کپی کاری بردارید و اگر نه پاندای کونگ فو کار گوگل حسابی دمار از روزگار تون در میاره. این الگوریتم از سال 2011 وارد سیستم موتور های جستجوی گوگل شده و کارش رصد کپی کاری ها و تولید محتوا هاست. آقا پاندای قصه ما هرروز میره سایتا رو بررسی میکنه و اگر محتوای جدیدی پیدا کنه که تا حالا توسط هیچ کس منتشر نشده بهش امتیاز میده. اگر هم محتوای تکراری پیدا کنه حسابی جریمه اش میکنه و حتی گاهی علاوه بر تنزل رتبه به طور کل از نتایج گوگل حذفش میکنه. پس یادتون باشه تولید محتوا همیشه بهتر از کپی کاریه. اگر هم مجبور شدید کپی پیس کنید. یادتون نره به سایت مبدا لینک بدید. اینطوری آقای پاندا یک مقدار عصبانیتش میخوابه و متوجه میشه شما دارید با ذکر منبع نقل قول انجام میدید و قصد فریب گوگل رو نداشتید.

 

الگوریتم کبوتر

در این الگوریتم مقالات جستجو شده از سراسر وب در قفس های مجزا قرار می گیرن و کبوتر های گوگل که داخل این قفس ها نشستن با توجه به کلمه جستجو شده کاربر به مطالب داخل قفس نوک میزنن. پس هرچی کلمات داخل مقالات نزدیک تر به اون چیزی باشه که کاربر دنبالشه. احتمال نوک خوردن مقاله بیشتره و رتبه بالاتری در گوگل میگیره. پس هرچه روی لینک سایت شما در نتایج گوگل بیشتر کلیک بشه گوگل هم بیشتر تحویل تون میگیره.

الگوریتم گوگل به زبان ساده

الگوریتم پنگوئن

اگه سئو بلد باشید، حتما خبر دارید که لینک گرفتن از سایت های معتبر خیلی میتونه به رتبه سایت تون کمک کنه. گوگل از سال 2012 با فرستادن یه پنگوئن سخت گیر به فضای موتور جستجوش سایت هایی که از ماجرای بک لینک سوء استفاده بکنن رو جریمه میکنه. مثلا این آقای پنگوئن اگر متوجه حضور لینک شما در یک مقاله نا مرتبط به موضوع سایت شما بشه، حسابی عصبانی میشه. اینجاست که یک نمره منفی به شما میده. یک نمره منفی به سایت لینک دهنده. و اینجوری هردو سایت در نتایج گوگل تنزل رتبه پیدا میکنن. مخصوصا اگر این کار زیاد تکرار بشه. پس مراقب باشید اگر سایت های دیگه به شما لینک میدن حتما موضوع خود سایت، موضوع مقاله و موضوع کلمه ای که روش به شما لینک میدن یه ربطی به محتوای شما داشته باشه. و الا دارید سر به سر پنگوئن عصبانی گوگل میزارید و آینده خوبی نخواهید داشت.

نکات کلیدی الگوریتم گوگل

الگوریتم کافئین

شما لم دادی روی مبل، داری قهوه میزنی و به گوشیت ور میری اما خبر نداری الگوریتم کافئین بدجور زیر نظرت داره. این الگوریتم از سال 2009 وارد میدان مبارزه شده و کارش پایش حرکات کاربر در فضای مجازیه. کافئین در واقع حلقه ارتباطی بین شبکه های اجتماعی و گوگله. پس اگر صاحب وبسایت هستید به شبکه های اجتماعی تون حسابی رسیدگی کنید که محبوب دل آقای کافئین بشید. طبق این الگوریتم اگر کاربر ها تعامل بیشتری با صفحات اجتماعی مرتبط به سایت شما داشته باشن. رتبه سایت شما بالا تر میره. عجیبه اما واقعیه!

 

الگوریتم مرغ مگس خوار

مرغای مگس خوار رو دیدید چقدر سریع بال میزنن؟ سایت شما هم باید مثل مرغ مگس خوار بال بزنه. یعنی چی؟ این الگوریتم که از سال 2013 وارد سیستم موتور های جستجوی گوگل شده کارش پایش سرعت بارگزاری سایت هاست. ینی از وقتی کاربر روی لینک شما در نتایج گوگل کار میکنه تا موقعی که صفحه سایت شما به طور کامل لود میشه رو محاسبه میکنه و اگر سرعت سایت تون مطلوب باشه حسابی تعریف تون رو پیش گوگل میکنه. یه کار دیگه ام داره این بنده خدا. اونم اینکه نیگا میکنه که قبلا کاربر چیا جستجو کرده. بر اساس سابقه جستجوش یه چیزایی بهش نشون میده که به کاربرای دیگه نشون نمیده. تامام.

 

الگوریتم گور خر

آقای گورخر مسئولیتش رسیدگی به امور فروشگاهیه. میره نیگا میکنه ببینه این فروشگاهه واقعا داره کار مشتری رو راه می اندازه یا نه ملتو اسکل کرده. هرچی اطلاعات کامل تری از فروشگاه تون (مثل آدرس، شماره تلفن و…) داخل سایت تون درج کنید. هرچی مراحل خرید تون رو ساده تر کنید. اطلاعات محصول تون رو کامل تر وارد کنید. خرید موفق بیشتری ثبت کنید و خریداران نظرات بهتری براتون ثبت کنن. لگد پرانی گور خر کمتر شامل حال تون میشه. خلاصه اینکه این الگوریتم از فروشگاه هایی که اصولی تر طراحی شدن و هوای مشتری رو بیشتر دارن پیش گوگل حسابی تعریف میکنه. و برعکس زیر آب فروشگاه هایی که ناشیانه طراحی شدن و کالا های داخلش درست چیده نشدن و هوای مشتری رو ندارن رو پیش گوگل میزنه. تامام.

الگوریتم گوگل به زبان ساده

الگوریتم روز تسویه حساب

یک پار جستی ملخک دوبار جستی ملخک آخر تو دستی ملخک. مدام مقاله نوشتی و کلمه کلیدی غیر مرتبط گذاشتی داخلش؟ فک کردی گوگل اسکله!؟ بالاخره روز تسویه حساب فرا میرسه! بعضیا زرنگ بازی در میارن و برای فریب دادن گوگل، کلمات کلیدی پر طرفدار رو پیدا می کنن و داخل مقالات سایت شون می گنجونن. غافل از اینکه گوگل خبردار شده اما به روی خودش نیاورده. چند بار که این کار رو تکرار کنن یا توی نتایج گوگل با مغز میخورن زمین. یا کلا از نتایج حذف میشن. الگوریتم روز تسویه حساب کارش همینه!

 

الگوریتم صفحه آرایی

آقا هرچی چینش صفحت و المان های داخلش دل نشین تر باشه گوگل بیشتر هواتو داره. توی مقاله نکات کلیدی طراحی سایت به زبان ساده مفصل تر به این نکته اشاره کردیم. پاپ آپ، تبلیغات متحرک و کلا چیزایی که روی مخ کاربر باشه. روی مخ ربات های گوگل هم میره. در جریان باش و مراقب باش گند نزنی. به خیال اینکه با تبلیغات بیشتر پول بیشتر در بیاری سایتت رو از نتایج گوگل حذف نکن!

 

الگوریتم نبرد موبایلی

این الگوریتم که در سال 2015 توسط گوگل ارائه شده میاد و ریسپانسیو بودن سایت شما رو بررسی میکنه. ینی یکبار نسخه دسکتاپ، یکبار نسخه تبلت و یکبار نسخه موبایل سایت تون رو چک میکنه. اگر نسخه موبایلی و تبلتی سایت شما مثل نسخه دسکتاپی سایت تون خوشگل و مشکل باشه، بهتون امتیازای خوب خوب میده. و الا ازتون درخواست میکنه با یک خداحافظی از نتایج گوگل، همه رو خوشحال کنید. غم انگیزه اما واقعیه!

 

این مقاله فعلا همینجا به پایان میرسه اما این پایان کار نیست. ان شاء الله در روز های آینده، وقتی که گوگل الگوریتم جدید ارائه بده بروزرسانی میشه. پس فعلا یاعلی!

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 7 =