نکات کلیدی سئوی سایت به زبان ساده

نکات کلیدی سئوی سایت به زبان ساده

بسم الله الرحمن الرحیم

این مقاله برای مرور نکات کلیدی سئوی سایت به زبان ساده تقدیم شما میشه. توی این مقاله سعی شده تمام نکات مهم سئوی داخلی و خارجی و سئوی تکنیکال به زبان ساده برای شما گفته بشه که مثل مقالات دیگه با اصطلاحات قلمبه سلمبه و تخصصی سرتون گیج نره.

 

سئو قبل از تولد شروع میشه!

سئوی سایت از لحظه ای که تصمیم به طراحی سایت می گیرید شروع میشه. بهترین حالت اینه که موارد سئوی تکنیکال از همان ابتدای کار لحاظ بشه. یعنی انتخاب دامنه، انتخاب سئو و تنظیمات هاست بر اساس مولفه های سئوی تکنیکال انجام بگیره. برای مثال اگر هاستی انتخاب کنید که با سی ام اس شما سازگاری بیشتری داره و در نتیجه سرعت لودینگ سایت شما افزایش قابل توجهی پیدا میکنه. حتما باید همون هاست رو انتخاب کنید. چون سرعت سایت خیلی برای گوگل مهمه.

 

نکات کلیدی سئوی سایت

 

ز گهواره تا گور سئو بجوی!

شاید بپرسید اگه قبل ازتولد سایت سئو شروع میشه، پس کی تموم میشه؟ جواب اینه که هیچوقت! گاهی حتی وقتی سایت رو تعطیل می کنید و میخوایید کار جدیدی رو شروع کنید سئو بکارتون میاد. می پرسید چطور؟ جواب اینه که با تکنیک های سئو می تونید اعتباری که سایت قبلی تون در گوگل کسب کرده رو به سایت جدید منتقل کنید! پس سئو قبل تولد شروع میشه و توی قبر هم به سراغ تون میاد!

 

سئو مثل شیر مادر میمونه!

نوزاد ها وقتی دو سال کامل شیر مادر بخورن. استخون بندی قدرتمندی پیدا می کنن و در بزرگسالی دیرتر به دندان درد، کمر درد و سایر امراض استخوانی متبلا میشن. سئوی تکنیکال دقیقا نقش شیر مادر رو برای سایت بازی میکنه. اگر در تمام مراحل طراحی سایت نکات فنی سئوی تکنیکال رعایت بشه، استخوان بندی و ساختار سایت قوی تر شکل میگیره. اینجوری موتور های جستجو سایت شما رو بهتر درک می کنن و در نتیجه سریعتر به شما رتبه میدن. طراحی اصولی صفحات، تعمیر صفحات معیوب و لینک های شکسته، استفاده حرفه ای از نقشه سایت و تنظیم فایل ربات سایت از جمله مهم ترین اقدامات سئوی تکنیکاله.

 

گوگل رو خنگ تصور کنید!

گوگل مدام در حال تقویت الگوریتم های رتبه دهی به سایت هاست. حتی توی این مسیر از هوش مصنوعی هم استفاده میکنه. با این حال تجربه نشون داده هر سایتی بهتر بخش های مختلفش رو به گوگل بشناسونه برنده است. خود گوگل هم گاهی به این مسئله اذعان میکنه. نویسنده های سایت شما باید با مبحثی به نام لینک سازی حسابی آشنا بشن. بخش های مختلف سایت مدام باید با لینک به هم متصل بشن. حتی انتخاب کلماتی که آبی رنگ و لینک دار میشن باید با حساسیت بالایی انجام بشه. یادتون باشه ربات های خزنده گوگل هرروز میان و روی تمام لینک های سایت شما کلیک می کنن. فکر کنید رستوران دارید و بازرس اومده سراغ تون. با خزنده های گوگل هم همینطور برخورد کنید. مودبانه راهنمایی شون کنید. لینک سازی داخلی، دسته بندی اصولی مطالب سایت از جمله مهم ترین نکات سئوی داخلی هستن.

 

سئوی سایت به زبان ساده

 

گوگل رو خنگ تصور نکنید!

الگوریتم های گوگل هرچقدر هم پیچیده باشن. آخرش مردمی از سرزمین پارس راه دور زدنش رو پیدا میکنن. اما ماجرا اینجاست اگر با بروزرسانی بعدی الگوریتم های گوگل. باگی که شما باهاش این الگوریتم ها رو دور زدید رفع بشه. کار با یک عذرخواهی ساده تموم نمیشه. سقوط رتبه یا حذف کامل از نتایج در انتظارتونه! پس عجله نکنید و تا میتونید از سئوی کلاه سیاه دوری کنید. سئوی کلاه سیاه یعنی روش های غیر قانونی که آدمای عجول برای جهش در رتبه بندی گوگل استفاده میکنن و گاهی سخت پشیمون میشن. یادتون باشه دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدنه!

 

چست و چابک، نرم و نازک گوگلی ده ساله بودم!

سرعت و رابط کاربری سایت خیلی مهمن. گوگل یه مربی ورزش سخت گیره که دو تا کرنومتر یا زمان سنج دستشه. وقتی کاربر روی لینک سایت شما کلیک میکنه این دو تا کرنومتر بلافاصله شروع بکار میکنن. وقتی سایت شما به طور کامل لود میشه. کرنومتر اول متوقف میشه. زمان محاسبه شده این کرنومتر هرچی کمتر باشه بهتره. کرنومتر دوم زمانی متوقف میشه که کاربر صفحه سایت شما رو ببنده. زمان محاسبه شده این کرنومتر هرچی بیشتر باشه بهتره. پس سایت شما اولا باید چست و چابک باشه. که گوگل بهانه ای برای تنزل رتبه اش نداشته باشه. و دوما باید نرم و نازک طراحی شده باشه. یعنی اونقدر مطالب داخلش چشم نواز و دلنشین چیده شده باشن که کاربر نتونه به این زودیا ازش چشم برداره. پس سرعت بارگزاری، کیفیت و بروز بودن مطالب سایت، طراحی اصولی و چشم نواز رابط کاربری خیلی میتونه به ارتقای رتبه سایت تون کمک کنه. راستی! تا یادم نرفته بگم که ریسپانسیو بودن یا بهینه سازی سایت برای صفحه نمایش گوشی و تبلت خیلی برای گوگل اهمیت داره. کاربر هم وقتی با گوشی سایت تون رو باز کنه و ببینه بهم ریخته است دلزده میشه و زود می ترکش میکنه.

 

خودتون رو بزارید جای طرف!

انتخاب کلمه کلیدی و قراردادنش در مکان مناسب خیلی مهمه. برای اینکار لازمه خودتون رو بزارید جای مخاطب سایت تون. چه کلمه ای رو بیشتر جستجوی می کنید؟ همون کلمه رو به عنوان کلمه کلیدی مقاله تون انتخاب کنید و حتما با تگ H1 اول مقاله تون قرارش بدید. alt حداقل یکی از تصاویر مقاله رو هم کلمه کلیدی سایت تون قرار بدید. اگر از هدر یا از مقالات دیگر با همون کلمه کلیدی به مقاله فعلی تون لینک دهی کنید. معرکه میشه!

 

مقاله سایت رو با پایان نامه اشتباه بگیرید!

دیدید پایان نامه ها چه قوانین مزخرفی دارن!؟ متاسفانه گوگل هم بعضی این قوانین براش اهمیت دارن. توی مقالات سایت تون باید از تگ های H1 H2 H3 و… به درستی استفاده کنید. یعنی تیتر اول و زیر تیتر ها رو دقیق مشخص کنید. جملات و پاراگراف هاتون نباید زیاد بلند بشن. آخر جملات تون باید حتما نقطه بزارید. غلط املایی مخصوصا توی عناوین روی مخ گوگله. استفاده از alt در تصاویر هم خیلی برای گوگل مهمه. پس هیچ تصویری رو بدون توضیح نگذارید. عامیانه حرف زدن هم ممکنه گوگل رو به اشتباه بندازه. دقیقا همین کاری که ما توی این مقاله انجام دادیم. شما نکنید!

 

نکات کلیدی سئوی سایت

 

با زیر شلواری نرید سر قرار!

فراموش نکنید سایت شما باید حداقل 20 مقاله سئو شده همراه با لینک سازی داخلی داشته باشه و تمام باگ های ساختاریش برطرف شده باشه. بعد وارد میدون رقابت بشه. پس تا وقتی تمام اقدامات لازم برای سئوی تکنیکال و سئوی داخلی سایت تون رو انجام ندادید، از سایت تون رونمایی نکنید و دسترسی موتور های جستجو به سایت تون رو باز نکنید. یادتون باشه ملاقات اول گوگل با سایت شما خیلی اهمیت داره. چون گوگل الگوریتمی داره به نام ماه عسل که کارش حال دادن به سایت هایی که از همون بدو تولد به سر وضع شون میرسن و نکاتی که گوگل براش ارزش قائله رعایت میکنن. پس توی هفته اول یا ماه اول زندگی مشترک تون با گوگل، حسابی مراقب رفتار تون باشید.

 

همیشه مهمانی را بدست بگیرید!

دیدید توی مهمونیا افرادی که حرفای جدید برای گفتن دارن همیشه دیگران رو مجبور به گوش دادن به صحبتاشون میکنن؟ سایت شما هم باید همینطور باشه. مدام بروز بشید و این بروزرسانی های منظم رو به رخ گوگل بکشید. اینجوری اعتبارتون پیش گوگل بالا میره و بهتون رتبه بهتری میده. اگر ده تا مقاله دارید. همه رو در یک روز منتشر نکنید. چون بعد از انتشار 10 تا مقاله باهم تا 10 روز هیچ حرف جدیدی برای گفتن ندارید و برای گوگل تکراری می شید. انتشار 10 تا مقاله توی 20 یا 30 روز هم از تکراری شدن شما طی این مدت جلوگیری میکنه. هم برای تولید مقالات بیشتر براتون زمان میخره.

 

همه برای سئو و سئو برای همه!

همونطور که سئو به بالا رفتن رتبه سایت در موتور های جستجو کمک میکنه و در نتیجه تمام عوامل سایت شما از جمله توسعه دهند، اپراتور، مسئول شبکه های اجتماعی و نویسنده خوشحال میشن و روحیه میگیرن. تمامی عوامل کار هم باید برای سئوی سایت زحمت بکشن. برای مثال مسئول شبکه های اجتماعی باید به بهانه های مختلف کاری کنه مخاطبین اسم سایت رو داخل گوگل جستجو کنن و واردش بشن. یا مثلا توسعه دهند باید سایت رو طوری داینامیک طراحی کنه که همیشه کد ها و تصاویر به صورت خودکار فشرده بشن و سایت رو کند نکنن. حتی ممکنه لازم بشه مسئول سئوی سایت شما برای تک تک اعضای تیم دوره بزاره و بهشون بگه چه نکاتی رو باید توی حوزه کاری خودشون رعایت کنن. اشکالی نداره. ارزششو داره. البته بعضی از مجموعه ها مثل استودیو مُلک میتونه به صورت یکجا مسئولیت تمام بخش های سایت از جمله سئو رو به عهده بگیره و با اینکار باعث هماهنگی بیشتر بین بخش های مختلف و سریعتر شدن رتبه گیری سایت در گوگل بشه. اتفاقا ما تجربه خوبی توی این زمینه داریم. به شما هم توصیه می کنیم.

 

سئوی سایت به زبان ساده

 

سوار هواپیما بشید و کمربند هاتونو محکم ببندید!

رپرتاژ آگهی شبیه سئوی کلاه سیاه سریع و خشن عمل میکنه اما اگر درست واصولی انجام بشه عواقب سئوی کلاه سیاه رو نداره.رپرتاژ آگهی یعنی اینکه سایت های معتبر در ضمن مقالاتی بلند و کاربردی روی یکسری کلمات خاص به سایت شما لینک دهی کنن. سایت شما ممکنه بدون رپرتاژ به مقصد برسه اما تفاوت استفاده از رپرتاژ و عدم استفاده از اون مثل تفاوت سفر با اتوبوس و هواپیما است. پس اگر با هزینه های سفر با هواپیما مشکلی ندارید. پس حتما رپرتاژ رو امتحان کنید. اما یادتون باشه زیاده روی نکنید. چون اگر گوگل متوجه غیر عادی بودن رپرتاژ شما بشه با شما مثل کسی که از سئوی کلاه سیاه استفاده کرده برخورد میکنه.

 

داداش بزرگه رو صدا بزنید!

اگر تماشای فیلم های بروسلی به شما کمک نمیکنه و همچنان از بچه محل هایتان کتک میخورید. باید دفعه بعدی که میرید دعوا با داداش بزرگه برید اگرم داداش تون از خودتون کوچیک تره ناچارا باید برید باشگاه. ممکنه رقبای شما اونقدر قدرتمند باشن که رعایت نکات ساده ای که در این مقاله اومده به شما برای گرفتن رتبه یک گوگل کمک نکنه. در این صورت دو تا راهکار پیش روی شما است. یا باید توی دوره سئو شرکت کنید. یا باید با یک سئو کار حرفه ای قرارداد ببندید. تامام.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − یک =